Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













söndag 13 maj 2012

Rebornlifestyle

Var på en show igår! Och det var inte bara en show utan en föreläsning också... Nu undrar du vad jag menar med det?! Jag var på en show som kallades för "Gör om mig show" men var så mycket mer än det. Företaget Reborn Lifestyle vill hjälpa alla att matcha vår utsida med vår insida.

Bilden kommer från http://www.maryme.se
Det hela arrangerades av frisörföretaget Mary Me här i Ö-vik, tillsammans med företaget Reborn Lifestyle. Det var tre intressanta timmar jag var med på. Det var en av grundarna Eva, till Reborn Lifestyle som höll i föreläsningen om hur man hittar sin stil. Och det beroende på vad man vill förmedla med sin kropp. Med hjälp av sin frisyr och sitt val av kläder. Utöver föreläsningen som var uppdelat i två delar, så visade dom även upp modeller här från Ö-vik. Med olika figurer och mål med sin kropp. Förklarade vad dessa personer ville ha ut av stylingen och vad dom gjorde för att hjälpa dom på vägen. Utöver själva föreläsningen/showen fick man med sig hem boken "Du är din förpackning" av Eva Carlström.

För att få hjälp med ovanstående kan man vända sig till Mary Me, som nu är den andra salongen i Sverige som erbjuder frisyrkonsultation efter Reborn Lifestyles metod. 
Vill man ha hjälp av Eva gällande kläder, så erbjuder dom stilcoaching online.

Var in på Reborn Lifestyles facebook sida och där har det uppdaterats mycket om vad som har hänt i Ö-vik, de dagar de har varit här. Roligt att titta på!
Du är din förpackning : konsten att matcha din utsida med insidan
Bilden kommer från http://www.adlibris.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar