Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













fredag 9 december 2011

Lycka för någon annan

Så här i jultider känns det bra att kunna ha gjort något positivt för någon annan! I detta fallet något barn. Örnsköldsviks Barnens Dags Förening har tillsammans med företaget Knasiga Kojan här i Övik en insamling till just julklappar, för dom barn som inte har möjlighet att få någon julklapp i år. Knasiga Kojan är ett företag som har ett inomhuslekland för barn upp till 12 år.

Och juletid är ju mångt och mycket just barnens högtid tycker jag. Så jag gick till Knasig Kojan och köpte en julgranskula, vilket hängdes upp bland dom andra kulorna i julgranen. Vilket symboliserade dom pengar jag donerat och alla dom andra personer som donerat pengar.

Säkerligen kan du göra något positivt för någon annan också, oavsett om det innebär att donera pengar eller din tid för någon annan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar