Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













torsdag 1 december 2011

Djurens språk

När jag behandlar med healing eller gör meditationer så kan jag ibland få se olika djur i mitt inre seende. Och dessa djur kan stå för olika saker. Och hur vet man då vad olika djur har för betydelse? Då kan man ta till hjälp, en bok som är bra, Djurens språk av Solöga. Dess ISBN nummer är: 91-974726-0-3 Jag och även många andra vet jag använder sig av denna bok.

Bilden är tagen från www.mittenavvarlden.com
Man letar reda på djurets art i boken och kan där läsa vad detta djur vill säga mig. Anledningen till att jag skriver om just detta här i bloggen är att jag för ca en vecka sedan fick se rävar, flera stycken i olika sammanhang och då vet man också att det är något som jag behöver veta. Dvs det som djuret står för.
Räven står för detta i solögas bok: Citat "Ett kreativt sinne finner alltid en lösning. Min gåva till dig är att lita på dig själv. Räven lärde mig att inte tvivla på mig själv, min väg eller min gåva. Den visade mig att rävar klarar sig så bra just genom att de känner full tillit till sig själva och sina förmågor."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar