Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













måndag 22 februari 2010

Personlig utveckling

Utveckling! Det handlade det om till tusen i helgen skulle jag vilja säga. Jag var med på en kurs som kallades "Våga vara den du är! Kurs i personlig utveckling och redskap för inre frid" med Maria Leek i Husum. Det var personlig utveckling med andlighet som en del av redskapen för att komma framåt.

När jag anmälde mig så måste jag erkänna att jag inte riktigt visste vad jag anmälde mig till, men det var bland det bästa jag har gjort. Jag hade nog kommit till en viss punkt där denna kurs passade perfekt in i mitt liv. Maria ställde frågor och genomförde övningar där jag vågade släppa fram saker som jag vet att jag burit på, men inte vågat släppa och visa för andra. Men denna gång kom det fram och jag kan fortsätta jobba med mig själv på ett annat sätt. Och jag vågade lita på vad kroppen berättade för mig. Nu gäller det att fortsätta så även om man är själv!

Denna helg var den första av fem helger där vi ska träffas och fortsätta att jobba med olika delar av oss själva. Ska bli intressant att se om något händer med mig mellan kurserna.

2 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter! Jag ser framemot att få höra mera senare. Maria som är så underbar =)

    kramar

    SvaraRadera
  2. Det var en kurs som låg rätt i tiden för mig! Så bättre kunde det inte bli.

    //Caroline

    SvaraRadera