Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













lördag 14 januari 2012

Rätt musik

Har en fundering jag tänkte dela med mig av. Jag har märkt att jag under de sista två åren är väldigt känslig för vilken musik jag lyssnar på. Jag kommer på mig själv att sitta och byta radiokanal i bilen hela tiden om jag tycker att dom spelar "fel" låt. Och vissa gånger behöver det inte vara att själva texten som är fel, utan det är mer helheten av låten jag tycker är viktig. Mycket hur själva instrumenten samspelar med varandra.

Och när jag har sådan tur att jag har cd-spelare i bilen är det viktigt för mig att jag har rätt cd-skivor i bilen. Och jag blir irriterad när jag har glömt att ta bort och byta till andra skivor, om jag inte känner för att lyssna på den musik som finns där.

Ibland vill jag lyssna på lugna musikstycken, lite mer åt avslappningsmusik och ibland är det låtar som går ofta på radion. Vet inte vad detta behov kommer ifrån, men jag skulle tro att det har något att göra med vad den fysiska och mentala kroppen behöver just nu för att må bra.

Känner du igen dig i något av det jag har skrivit? Vore intressant att få läsa om andras tankar kring detta.

1 kommentar:

  1. Känner igen 100% det du skriver och jag blir så irriterad av all "skit" på radion. Jag tror det har lite att göra med det andliga, mycket känsliga örat som letar harmoni, och som du skriver: balans mellan sinne och kropp + det andliga

    Kramar!!

    SvaraRadera