Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













måndag 19 april 2010

Agility!

Jag hade helt glömt bort vad det var roligt med agility, tills igår eftermiddag. Jag och Casper åkte med en vän till brukshundsklubben och tränade lite. Vi var med på en kurs i höstas, men efter den korta kursen har vi nästan inte tränat något. Men oj vad roligt det var! Speciellt när Casper koncentrerade sig lite och inte hade så bråttom.

Ni som har hundar, testa på! Kom bara ihåg att ta en promenad först så hunden får värma upp. Hopp och andra hinder kan fresta ordentligt på lederna och musklerna. Och jag lovar att din hund kommer att vara nöjd efteråt! Hjärnkontoret får jobba samt resten av kroppen. Kom ihåg att sluta när det går bra :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar