Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













fredag 4 januari 2013

Tänk rätt - gällande pengar

Hur tänker du så här i januari gällande pengar? Blir det lätt att du tänker på hur svårt det ska bli att få allt att gå ihop, tills lönen kommer? Med tanke på julen och nyår som varit. 

Tänkte dela med mig av ett tanke experiment som jag läste om i en bok, som jag nu inte kan komma på titeln på. Ett tips var att gå till uttags automaten och ta ut exempelvis 1000 kr eller en annan summa som känns bra för dig.

Placera pengarna i börsen och gå därefter ut på stan. För visst är det det så att man gärna vill spendera om man har fått mer pengar i börsen? Men det ska vi inte göra nu. Istället ska du gå på stan och tänka och känna efter vad mycket du skulle kunna köpa för dessa 1000 kr. Det hela går ut på att man genom känslor och positivt tänkande kan börja förändra sig själv och det man upplever kring pengar.

Känn vilka positiva känslor du får i kroppen och hur tankarna vandrar runt. Försök att uppleva denna känsla så ofta du kan, vid andra tillfällen också. Försök känna positiva känslor kring pengar om du inte redan gör det. Det är så lätt att tänka att så fort det har kommit in pengar på kontot, så försvinner dom lika fort. Men var tacksam för både som stora och små sakerna som du kan betala. Känn glädje över att du har pengar och kan betala räkningarna. 

Det är inte lätt att förändra tankarna på en gång, men en positiv tanke är alltid bättre än ingen. Varför inte testa detta experiment nu i början av det nya året? Och se om du kan uppleva någon skillnad. Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar