Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













onsdag 14 november 2012

Överkomma rädslor, små som stora

Tänk, jag tror jag har kommit över en rädsla igår, eller en del av den i alla fall. Blev du nyfiken på vad? I det stora sammanhanget är den väldigt liten, men jag tänkte att jag delar med mig av det i alla fall. Det finns kanske fler som känner igen sig. 

En god vän till mig som har företaget Livskraft i Högbyn, arrangerar flera gånger om året blomsterkurser. Där man får hjälp att själv sätta ihop sitt eget arrangemang av blommor som hon tillhandahåller, tillsammans med andra personer. Jag har haft andra bekanta som undrat om jag inte ska följa med på någon av dessa, men jag har snabbt sagt att jag får prestationsångest så det är ingen idé.

Men igår fick jag förfrågan igen av en vän och även en inbjudan av Linda. Så jag bestämde mig äntligen för att vara med på julens inspirationskväll och skapa något jag med. Så nu är första steget taget och nu är nästa steg att låta fantasin flöda när jag väl står framför blommorna :-)

Visst låter det larvigt? Men för mig är det ett stort steg, även fast jag annars tycker det är väldigt roligt med inredning. Jag får uppdatera er efter kursen och berätta hur nästa steg kändes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar