Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













fredag 23 mars 2012

Mer info Magnified Healing

Här kommer ett inlägg till om magnified healing! Här nedan kommer först ett utdrag på engelska, eftersom jag tycker att det beskrivs så bra på engelska och jag vill inte att det ska beskrivas fel. 


Texten nedan kommer från första sidan från Magnified Healing´s officiella webbsida.

"An ancient healing modality was introduced to earth in 1983. In 1992, under the direct intervention and inspiration of Lady Master Kwan Yin, Magnified Healing® of the GOD MOST HIGH OF THE UNIVERSE was brought forth into its expanded form for the spiritual advancement of Humanity and the Earth.
Magnified Healing® establishes a constant flow of energy from your heart to the Source, the All That Is, the Infinite Mind, the GOD MOST HIGH OF THE UNIVERSE, through all of the Spiritual Centers, down to the Diamond at the Center of the Earth. The link spirals and brings a deep state of grace pulsing forth from the Source, laying the very foundation for the Ascension process."



Jag gick det första steget i Magnified healing, och det innebär att jag efter 11 dagar efter kursen får ge andra denna healing, samt lära ut denna healing. Dock endast om man har utfört dom 5 cermonierna, samt skickat distanshealing till dom man närmaste man vill hjälpa, samt till hela jorden. Varje dag under 11 dagar i följd. 

När man utför healingen på andra, utför man den på samma sätt som när jag utför den på mig själv. Det innebär att man utför 5 stycken cermonier där man stärker och väcker kroppen på olika sätt. 

Själva kursdagarna var intensiva eftersom kursen är upplagt på det sätt att kursdeltagarna och kursledaren tillsammans läser igenom kompendiet som beskriver healingen. Vilket står på engelska. Och när man inte läser engelska till vardags, så får man tänka efter lite extra :-) Samt utför övningarna på oss själva och på varandra. Det som gjorde starkast intryck var initieringen, vilka känslor som sattes igång, bara av att höra andras initieringar! Och när det sedan var min egen tur... Men man kanske inte kan vänta sig något annat när gudinnan Kwan Yin är med, hon anses vara den som hör alla rop och böner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar