Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













onsdag 6 februari 2013

Nytt löfte i år!

Sedan förra året har jag verkligen försökt gått "all in" för att jobba med attraktionslagen som jag har tipsat om här i bloggen många gånger. Det finns många böcker inom ämnet, men en författare som jag alltid återkommer till där är Rhonda Byrne, som skrivit bästsäljaren The secret och andra uppföljare. Liksom förut, går jag även lite nu och då in på deras hemsida, för att få inspiration. 

Det nya löftet som jag verkligen jobbar med detta år, är att jag formulerar hur jag vill må i kroppen. Jag har lyckan att oftast må bra och därav, har jag tänkt fortsätta jobba med att formulera en affirmation som funkar för mig. Det jag kom fram till var detta: "Min kropp är perfektion". För mig betyder det att hela min kropp, på alla dess sätt mår bra. Både fysisk och mentalt. Detta tänker jag flera gånger per dag och säger även högt för mig själv, när jag upplever något obehag av något slag. 

Nu kanske du tänker att, men jag mår inte så bra som du gör. Vad ska jag göra då? Det viktigaste är att man hittar en formulering som man känner verkligen är rätt. En formulering som man kan tänka och verkligen känna att detta är verklighet, även om det inte är det för stunden. Man ska känna och se affirmationen som om det vore verklighet just nu! Om man har väldigt ont, så kanske det känns bäst att hitta en annan sorts formulering, som att man kanske mår bra i en kroppsdel och inte i hela kroppen, om man känner att det är helt omöjligt. Det är bara du som kan sätta dina egna gränser och känn efter vad du känner känns rätt för dig.


Jag har själv tyckt att det funkar inte med att tänka positivt vid vissa tillfällen, men när jag tänker efter är det för att jag har tänkt antingen för stora/positiva tankar som jag egentligen inte tror ska kunna ske. Och vad är det jag säger till mig själv? Jo, det kommer inte att genomföras och det blir resultatet. Därför är jag nu väldigt noga med att tänka ut en formulering som känns bra att tänka på och se för sitt inre. Jag tar sikte på mål, som jag verkligen vet kan förverkligas och  ser mitt resultat som om det redan har hänt. Jag försöker uppleva känslorna kring detta och se vad resultatet för med sig.

Prova du med! Berätta gärna om dina upplevelser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar