Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













tisdag 14 februari 2012

Att vara sig själv

Oj, nu var det länge sedan det var ett inlägg men här kommer ett liten text som kanske är värd att tänka lite omkring.

Samtalade lite med härliga Malin igår och då pockade en tanke på mig riktigt starkt efteråt. Vi pratade om hur det är att våga vara sig själv och våga prata om det som är viktigt för just mig. Det är inte alla gånger det är lätt att göra.
Vem är jag? Visar jag mitt rätta jag inför andra eller blir jag en lite annorlunda person när jag är med vissa personer? Självklart vet jag att jag inte är den skulle vilja vara, när man träffar på vissa personer. Och då är frågan varför man inte vågar vara precis den man är? Varför tror man att det är bättre att betee sig lite annorlunda just då? Det är nog inte alla gånger man är medveten om att man förändras, eftersom det inte blir så tydligt utåt. Men skulle man gå in djupt i sig själv, så känner man nog en tydlig skillnad.

Just Malin hade designat ett eget smycke som symboliserade något hon känner starkt för. Och nu när hon bär det, så visar hon klart och tydligt vad hon känner. Är någon nyfiken på vad det står för, så förklarar hon det utan omsvep. I vissa sammanhang kan jag uppleva att jag inte berättar allt vad jag jobbar med utan jag väljer att berätta delar istället för att berätta allt från behandling av häst till healing.

Så genom att skriva detta inlägg känner jag att jag måste bli bättre på att ta plats och vara just mig, och inte vad jag tror att jag ska vara i vissa sammanhang. Kanske detta inlägg har väckt en tanke hos dig med? Man kan inte vara något bättre än att vara sig själv.

Ha en fortsatt bra alla hjärtans dag! Och sänd kärlek till dig själv med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar