Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













söndag 12 juni 2011

Äppelcidervinäger

Läste ett inlägg hos bloggen Ekostil, hur bra äppelcidervinäger är mot allt möjligt :-) Det jag vill tipsa om från det inlägget är att det tydligen ska stoppa fästingar. Det låter ju väldigt bra.

"Fästingar hatar vinäger och rosmarin. Koka ca 1 liter vatten. Lägg några kvistar rosmarin eller 4 msk torkad, låt stå i 30 minuter. Tillsätt en msk äppelvidervinäger och häll upp i en sprutflaska."

Det fungerar både på oss människor och våra husdjur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar