Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













tisdag 28 december 2010

Varför misstro?

Denna jul blev inte som tänkt, eftersom jag fick magsjuka på självaste julafton så här har det varit lugnt men nu är man tillbaka till det normala igen. Hoppas att du som läser detta har haft det bättre :-)

Just pga magsjukan så har jag inte kommit mig iväg till stan som planerat, dock ej för att gå på rean utan för att reklamera ett halsband som jag köpt från Lindex shop online, ur deras affordable luxury kollektion. Hämtade ut det förra veckan men tittade väldigt snabbt på halsbandet och granskade det inte. När jag tänkte använda det på annandag jul så ser jag att det är sönder. På följesedeln står det att man kan gå till alla butiker och reklamera sin vara. Då kommer tänker jag genast, hur ska personalen tro på mig? De tror säkert att jag har använt det eftersom jag både hade tagit bort prislappen med steckkoden och dessutom rivit sönder följesedeln. Dock hade jag följesedeln kvar, som tur var! Men jag kunde inte ha fel. Ingen misstro av personalen på Lindex och jag fick pengarna tillbaka, eftersom de inte hade samma halsband hemma. (Det var just därför jag hade köpt det på internet.) Så då blev jag glad!

Ibland låter man tankarna vandra iväg alldeles för snabbt och tro det värsta. Men istället blev jag väldigt positivt överraskad :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar